گاهی اوقات برخی از غذاهای عادی و معمولی برای خوردن مناسب نیست. گوجه فرنگی بی ضرر، یک فنجان چای سیاه مورد علاقه شما یا یک تکه پنیر بر روی نان تست می تواند به بدن شما، به خصوص معده شما آسیب برساند.
این به این دلیل است که اسیدیته برخی از محصولات بالاتر از بقیه است. این غذاها باعث سوزش معده، ریفلاکس اسید و سایر ناراحتی ها می شود. به همین دلیل مهم است بدانیم محصولاتی که می توانند به معده شما صدمه بزنند کدامند و سعی کنید مصرف آنها را کاهش دهید.

  غذاهای اسیدی چیست؟
مواد مختلف، از جمله مواد غذایی که ما می خوریم، مهم نیست اگر جامد یا مایع باشد، دارای pH است. در مقیاس 1 تا 14، غذاهای دارای pH کمتر از 7، اسیدی هستند. pH 0 - سطح اسیدی بالا
pH 7 - سطح خنثی اسیدی
pH 14 - قلیایی ایده آل، خون ما باید pH 7.35 - 7.45 باشد، که به نظر می رسد کمی قلیایی است. pH داخل شکم ما حدود 3.5 تا 5.5 است که بسیار اسیدی است.

food-Acidic%20(2).jpg

 

1. غذای تند و سس ها
غذاهای تند و سس می تواند به راحتی باعث تحریک مری و ایجاد ناراحتی کند. مصرف بسیاری از چیزهای تند معمولا منجر به سوزش سر دل میشود. اگر می خواهید از مشکل معده جلوگیری کنید، به میزان تندی محصولات مصرفی خود توجه کنید.
pH سس فلفل - 2.8 - 3.7  
2. نوشیدنی های کافئین
نوشیدنی های کافئین مانند قهوه، چای و نوشیدنی های انرژی زا می تواند باعث ریفلاکس اسید و سوزش سر دل شود. آنها همچنین مری را تحریک می کنند یا اسفنکتر مری را تضعیف می کنند. این می تواند منجر به بازگشت اسید معده شود.
pH قهوه - 4
pH چای سیاه - 4.9 - 5.5
pH چای سبز - 7 - 10
pH نوشیدنی های انرژی - 3.4
3. مرکبات و آب
میوه مرکبات یکی دیگر از مواد غذایی اسیدی است که شما باید از آن اجتناب کنید اگر نمی خواهید سوزش سر دل داشته باشید. آب پرتقال و گریپ فروت ممکن است معده شما را تحریک و ناراحتی ایجاد کند.
pH لیمو - 2.2 - 2.4
pH گریپ فروت - 3.0 - 3.7
pH پرتقال - 3.0 - 4.0   4. نعنا
اگر ما اغلب فکر می کنیم که نعناع می تواند سیستم گوارش ما را تسکین دهد، این اشتباه است. دوزهای بالای نعناع می تواند باعث ریفلاکس اسید و سوزش سر دل شود.
همچنین، اگر هر روز چای نعناع مصرف می کنید، خطر ابتلا به سوزش سر دل خود را دو برابر می کنید. همه چیزهایی که در اینجا باید انجام دهید این است که مصرف خود را کاهش دهید.
pH چای نعناع - 6 - 7   5. گوجه فرنگی
گوجه فرنگی بسیار اسیدی است و می تواند باعث سوزش سردل شود. شما می توانید آب نبات ترش را به عنوان پادزهر کبد از گوجه فرنگی استفاده کنید. آنها تولید بزاق را ترویج می دهند و این برای رفلاکس اسید مفید است.
pH گوجه فرنگی - 4.3 - 4.9
pH آب گوجه فرنگی - 4.1 - 4.6
pH از پوره گوجه فرنگی - 4.3 - 4.5   6. الکل
نوشیدنی های الکلی مانند شراب یا آبجو باعث تولید اسید در معده می شود و مصرف متوسط ​​یا بیش از حد می تواند منجر به سوزش سوزش شود. از یک طرف، الکل اسفنکتر را شل میکند ، اما از طرف دیگر، باعث تخریب پوشش مری است.
pH شراب - 2.5 - 4.5   7. غذاهای پرچرب و غذاهای سرخ شده
غذاهای چرب، از جمله غذاهای سرخ شده، برای خوردن مضر هستند، زیرا آنها اجازه می دهند اسید معده بیشتری به پشت مری وارد شود. محصولات اجتناب ناپذیر:
غذاهای سرخ شده عمیق: سیب زمینی سرخ کرده، حلقه پیاز، چیپس
چربی محصولات لبنی: پنیر ( pH 5.1 - 5.9)، شیر کامل ( pH 4.1 - 5.3)، کره ( pH 6.7 - 6.9)، ماست ( pH 4.4 - 4.6)
گوشت چرب: کاهش چربی گوشت گاو، گوشت خوک یا گوشت گوسفند، چربی بز، چربی گوسفند و گوشت خوک ( pH 5.8)
آجیل: بادام زمینی ( pH 5.9)، گردو ( pH 5.4)
این چربی می تواند باعث سوزش سردل شود زیرا اسپاسم مری پایین تر را نرم می کند و باعث آزاد شدن کولسیستوکینین هورمون می شود. به جای سرخ کردن غذا، بهتر است آن را پخته یا آن را کباب کنید.
8. نوشابه های گازدار
نوشابه های گازدار ممکن است به نظر برسد که آنها هیچ آسیبی نمی بینند، اما در واقع واقعا خطرناک هستند که نوشیدن داشته باشند. نوشیدنی های گازدار مانند کوکاکولا، اسپریت و فانتا شما را در معرض خطر رفلاکس اسید قرار می دهند. حباب ها از این نوشیدنی ها در معده شما گسترش می یابند و روی اسفنکتر فشار می دهند و اسید معده برگشت پیدا می کند.
pH کوکاکولا - 2.37
pH Fanta نارنجی - 2.82
pH قاتل - 3.24   9. سیر و پیاز
برای کسانی که در حال حاضر رفلکس اسید را دارند، سیر خوردن توصیه نمی شود . علاوه بر این، می تواند باعث سوزش سردل و ناراحتی معده شود. پیاز (به ویژه خام) نیز در لیست محصولات خطرناک قرار دارند.
pH سیر - 5.8
pH پیاز قرمز - 5.30 - 5.8  

food-Acidic%20(3).jpg

در اینجا یک لیست از بهترین مواد غذایی قلیایی است که می توانید به رژیم خود اضافه کنید: توفو
لوبیا سویا
سبزیجات: چغندرقند، قارچ، نخود فرنگی، فلفل، سیب زمینی، کدو تنبل، تربچه، اسفناج، جوانه، اسکواش، شیرین، سبزی، چغندر، مارچوبه، سبز، چغندر، کلم بروکلی، کلم، ذرت، بادمجان، کلم، پیاز، کاهو، قارچ سیب زمینی
خربزه و موز
جو دوسر
نان آرد کامل نان سبوس دار نانی که با آرد سبوس نگرفته پخته باشند
برنج و کاسکوس
بوقلمون و مرغ کبابی
سبزیجات ریشه، به جز پیاز
ماهی کبابی یا پخته شده بدون سس چربی
سفیده تخم مرغ

 

 

منبع: سایت بیتونه